Sannah la stronganoff

Idag lagade jag stronganoff la LCHF.
Jag försökte att hitta ett bra recept, men jag gav upp och
provade mig fram, oja det smakade gott!
Tänkte dela med mig av er om jag kan komma ihåg allt ingredienser,
jag försöker iallafall! =D


Ingredienser                                                        (4 portioner)
Smör.
lite vatten.
En hel falukorv (800g), hitta gärna den med minst kolhydraterinnehåll.
2 små gullökar eller 1 stor.
1 röd paprika
1 paket vispgrädde (5 dl)
1 burk tomatpuré (140g)
2 msk kalvefond.
1 tsk dijonsenap.
peppar, salt, oreango (jag hade självklart med vitlökpulver i)

Serveras med;

Broccoli

Gör så här:
Grovhacka lökar, strimla korven, stek lök svettigt i smör, lägg sedan falukorv i. Observera, de får inte brännas.
häll vatten ganska snabbt efter man lagt i lök och korven, 
låt den sjuda lite medan man tillsätter paprika, tomatpuré, dijonsenap och kalvefond.  
Blanda om ordentligt.
Häll nu i grädden, kryddor, låt det koka ihop.

Servera med broccoli, till den hade jag strössat parmensanost på. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0