Mat-Söndag v 1.


Söndag:
Frukost: chokladpulver dryck.
Lunch: chokladpulver dryck
mellanmål: jordgubbpulverdryck.
Så vatten och vatten för jag var ute då,
letade efter nått nyttigt snack, men nope allt var godis eller chips.
Så därför bara vatten.
Kvällsmat:
Tonfisksås med kokt broccoli,
drack vatten innan och medans.
Så sedan har jag inte tagit nått.

Snack: halv fullkorn kex. (fusk)


Tonfisksås är min recept typ,
1 röd lök hackat
1 burk tonfisk i vatten
en burk krossad tomat.
2-3 msk creme fraiche. 
vitlökkrydda, peppar, salt.
ett par kvistar persilja

Steka lök, lägg i tonfisk, blanda försiktigt.
Häll i krossas tomat, cremefraiche, krydda.
lägg i persilja. (klippa dem gärna.)
låt koka lite. 

Jag brukar ta frysta broccoli och koka dem snabbt, för annars blir de överkokta och mycket vattnigt. 
Inte gott alls. så krydda broccoli med örtsalt. jättegott. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0