Kaffe med 0 tsk socker, eller bara liite på tsk skadar väl inte...


Jag dricker faktiskt kaffe, och jag brukar dricka kaffe MED 2 tsk socker, 
så jag vägrar att sluta dricka kaffe för jag dricker inte så mycket egentligen, vanligvis är det 0-1 krus per dag och som mest 2-4 pr dag och det händer sällan, 
så nu bestämde jag att försöka minska med sockret, från 2 till 1, och nu har jag halverat till 0,5.. 
sen 0 tsk.. 

Kaffe är ju gott utan, det är bara att lära sig älska den som den är. 

Tackar för era kommenterar, det har jag faktiskt tuggat på, 
delvikt är ju inte dålig ide! Jag tror nog kanske det blir varje 6 kg. så iallt 6 gånger bortskämmas. 
Jag funderar på att kanske belönas med biograf eller nya skor. 
Det får varieras efter mitt behov. 
Och absolut får jag inte missbruka det till att "Nu har jag varit väldig duktig så jag belönnas med att äta en hel burk nutella, hurra" . Sånt får jag INTE göra. hellre saker som jag behöver och blir glad av. 

Det att be andra om att inte frestera mig, är lite svårt, för jag och min sambo ser våra 5 barn bara varann helgerna, då kvalitettid gäller, vi blir nästan som farfar/farmor, och bortskämma dem med godsaker. 
Då det är bara varann helgerna så borde jag kunna överleva, jag var bara lite dum nog som valde onsdag INNAN "barn-helg", men nu har jag ju vunnit första frestelsen, så vet jag att jag KAN klara det framöver. 
 

Kommentarer
Postat av: s

Härlig attityd du har i dina texter, Ja men frestelserna kan bestå istället av frukt och annat istället för de klassiska kakor/godis!

Man kan ju äta nötter också som är lite småsöta i sig, OM du blir extremt sötsugen en dag så ät gärna lite mandlar för dom är ltie söta i sig och dämpar sötsug,



men delmål och BElöna dig själv för det är viktigt, tex när du har gått ner 10 kilo så unna dig massage hos massören,. Det är bra man gör det för det triggar motivationen,



Blir rolgit följa dig!

HEJA HEJA!

2010-04-13 @ 09:57:22
URL: http://pipomusik.bloggplatsen.se
Postat av: FLOOSAN

kaffe är livet synd

2010-04-14 @ 10:38:42
URL: http://floosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0