Att inta omedvetet sockerhaltiga mat?

Idag har jag ätit pizza, jag vet att jag syndade, men jag tänkte faktiskt
att jag inte alls ska äta nått, inte även såkallade vitlöksbröd. (läs matvecka måndag v 2)
Men jag tänkte att jag får inte överdriva, för annars kan jag ju riskera att fastna för
ätstöringar, jag har ändå varit duktig i 1 vecka och 5 dagar.
Så okey, jag åt mig mätt på pizza men ack biverkning kändes. Fick
hjärtbanken direkt.. Ska nog göra mitt lchf pizza framöver istället för beställt..
Jag börjar nu att föredra hellre äta mitt eget mat, för då har jag kontroll vad
maten har för ingredienser, hos några är jag lite otrygg, tex hos vänner igår,
(Jo, deras mat smakade gott). Men de sa till mig.
Här vitlöksås är fettfattig, bara så du vet, den har jag gjort själv.
Och fick "ajabaja" när jag tog bacon, och de drack coca cola light, hade lightprodukterna.
Jag talade tyst för mig själv.. att de var verkligen omedvetna om vad de intar.
Sockerhaltiga istället för behövda fett..
Men det är deras matvanor, och de tror på den, så den ska jag inte vara bitterfitta och klaga,
"Hallå, tror du att jag tänker äta din sockerhaltig fettfattig sås va?"
Istället tog jag och njöt, gott var mat ändå..

Poängen med det hela är att jag har nu mer kontroll och gillar att veta vad jag intar.
blir otrygg när jag inte får veta, blev rädd när vi skulle äta på mcdonalds, men det blev inte. så andades jag ut.
"En McFeast utan bröd, tack." det blir nog väldigt komplicerat beställning =P

Förresten, så har MAX faktiskt lchf hamburgare, den utan bröd och med sallad runt om istället,
åk dit och prova! det ska jag nog testa när jag kommer till örebro i slutet av maj.

Bör jag ha ångest att jag har ätit pizza eller gjorde jag rätt?

Kommentarer
Postat av: Jinna

Lustigt att flesta har svårt att tro att lightgrejer är mer ohälsamt än fetthaltiga grejer. Så länge man själv vet bättre känner man sig tryggare. :) Kollade nyss vad du brukar käka frukost, men ser att du kör bara på pulver. Tänkte ifall jag behöver tips om frkost än ägg, bacon, majonäs och så. haha. Ägg börjar jag bli less på nu. :P Men du, jag råkade käka en korv med bröd igår när vi var på IKEA. Någon gång på ett bra tag gör väl ingenting. man behöver njuta och må bra ibland. ^^

2010-04-20 @ 10:51:40
URL: http://www.jinna.se
Postat av: Josannah

Jinna, ja jag har inte riktigt tid till frukost,

så därför dessa chokladpulverdryck..

Det är krånglit med att skaffa frukost som passar till lchf metod, men jag kan skriva ett inlägg med vad man ska äta för frukost. Ska jag det? =)

2010-04-21 @ 13:42:49
Postat av: mamma

helt ok att äta pizza bara det inte blir en vana

2010-04-21 @ 16:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0