Picknick i tåget sökes!!

Hej folkens därute,

Jag ska ut på resa till Örebro slutet av maj, och överallt i pressbyrån och
dsb (dansk kiosk), överallt finns
onyttiga mat och med massor av bröd.
Och de i tågen är på tok för dyra,

Så jag har tänkt att göra egen lchf picknick, men problemet är
bara att jag inte riktigt vet vad är bra
och hållbart i så lång tid,

Min resa startar ca 7.30 på morgon (ska lämna sonen i dagis innan jag åker iväg)
Så är jag ute å resa fram till 19.30 på kvällen, byte 2 gånger hela vägen.

Så nått riktigt bra och hållbart att det inte blir dålig, SÖKES!

Hittade en recept dock;



Men jag vet inte riktigt om jag vill ha den,

Så alla tips är välkomna!!

*Tackar iförväg för hjälp.

Kommentarer
Postat av: s



Ja sallad kan du göra som håller länge, Har du någon kylbag hemma? Det finns jättebilliga små kylbag att köpa, köpte min för endast 39:- och lägg i en sån där Icepack i, alternativet ´



http://image.made-in-china.com/2f0j00SBnQuYoCgEWL/500-ML-Ice-Pack.jpg



alternativ

Det finns såna där vanliga plastpåsar, påminner om dom på 1-2-3 liter som finns köpa i affären men I den påsen finns det smårutor, i ett "hål" ovanför så fyller du på med vatten och lägger in i frysen par dagar, sen så kan du använda dom som "frysklampar" så håller din mat längre och kan användas hela resan, När du är framme så bara släng den lilla påsen sen med smält is ;)

Här i sverige så brukar den ligga samma hyllor som ALuminiumfolie, plastfolie, plastpåsar 1-2-3 liter, osv. Vet inte hur det är i danmark med sortimentet men kika.



Med kylväska och Is

Då kan du ta med dig precis vad som helst att äta ;)

Tror inte du får äta frukt under din diet?

Isåfall ta annars med Melon, vanlig vattenmelon är jättebra för den är så MÄTTANDE och bra, innehåller ju ämnen som gör att man blir mätt länge.



Ta med soppa i Termos?

Ät ordentligt hemma med massa proteiner så står du på dig länge under resan, drick varmt, te och liknande för värme gör att magen känner sig "mätt" och du kan lura din hunger!

kram!

2010-05-14 @ 10:24:41
URL: http://pipomusik.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0