Mitt grund till nedviktgång

Jag har struntat i nedviktninggång, och fuskat rejält, med att äta choklad hur mycket jag vill,
 så länge jag njuter, 200 g marabou choklad är inte mycket alls,
bättre om jag kunde få 200 g marabou och så äta 200g
"odense nougatbar", (den som man bakar med till mozartbullar),
 eller så köpa negerbollar 6 bollar i och  2 pkt till.
osv, jag bara storäter choklad, så jag bestämde att jag ska köpa vågen den 6 april tirsdag,
och det gjorde jag även om det gjorde ont att lägga ut 350 kr på chokladlist fiende.
(rätta mig om jag har stavat fel)

men iallafall, så gjorde jag det och vägde mig igår men det räknas inte,
så jag väntade till imorse,
101 kg, eller egentligen 100,8 men jag valde att avrunda..
jag har gått upp 8 kg sedan julas, det betyder att jag har verkligen fuskat
och slarvat rent socker-slav.
Jag har upplevt besvär, svårt att andas, och hjärtbanken, och ont i brystet, och får alltid kortvarig ryggspärr varje gång jag byter Storm blöja. mer tröttare, men choklad är så gott,
mums, så jag bestämde att se fakta i ögon, jag kommer ju inte att överleva så länge till om jag fortsätter..

Så jag har undersökt i påsklovet, om all vetande, om hur mycket ska jag gå ned och hur lång tid, osv, vad som krävs osv, så nu har jag tänkt att dela med er,
jag ska gå ned 36 kg. till min idealvikt 65, men kanske 70 om min kropp är smal,
tänker inte vara nära till undervikt typ. 58 är för lite.

jag tänker uppdatera mitt vikt och midjan varje vecka, onsdag.
Och peppa gärna mig, om du även går på vlcd/lchf dieten, ¨
* så råda och var sträng läsare,
* utfråga mig gärna om jag har fuskat osv.
=) Ni håller mig motiverad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

testar lite

2010-04-10 @ 19:39:57
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Åh låter spännande :D detta vill jag följa!

2010-04-10 @ 19:55:33
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: sandra

Blev en liten fråga i bloggen om vilket fotbollslag du hejar på i allsvenskan? hade vart roligt om du ville svara på det i inlägget 10/4-10.. :)

2010-04-10 @ 19:57:57
URL: http://justlivingourlifes.blogg.se/
Postat av: nf-

Fiin blogg , Diggar den :)

KRAM

2010-04-10 @ 20:04:37
URL: http://nuurish.blogg.se/
Postat av: maria

Jag kommer att följa!

2010-04-10 @ 20:13:04
URL: http://norralagatan.blogg.se/
Postat av: idar

wow...du KAN!! ibland kan det va "vill inte" vilja. men lyssna inte på den utan att du KAN!! :)

heja! krammmmm

2010-04-10 @ 20:35:02
Postat av: Felicia

jag kommer att följa bloggen och ska försöka uppmuntra dig så mycket jag kan. Innerst inne vet du att du K A N, följ den rösten!

2010-04-11 @ 17:22:08
URL: http://tullfriatankar.blogg.se/
Postat av: göteborskan

det är jättespännande följa din väg till ditt mål. Men kom ihåg. HA DELMÅL .. 5 kilo i taget och när du har nått varje delmål, alltså 95, 90, 85 osv belöna dig själv med något, tex massage, långpromenad, unna dig något nytt i klädväg, Köp hem blommor till dig själv. Gratulera dig för du har kämpat för varje kilo.

Man måste uppmuntra sig själv på varje delmål man gör. det är det som ger en succe!

LYCKA TILL.- jag hänger med och hejar på ... =)

2010-04-11 @ 21:34:22
URL: http://pipomusiken.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0