Frestelserna har börjat!

Ja, nu idag är lördag, och så har jag äntligen kommit genom mardrömmen, eller fredag rättare sagt.
Det var otroligt svårt verkligen, skåp var fullt med godis, och är det fortfarande,
och det var inte så farligt för att de var till ungarna, som är här i helgen.
Så köpte vi Nutella, 2 stora burkar, och jag älskar att ta typ 1 dl nutella och lägg den i en liten skål så äta av den med skedar.. just det nu fick ajg inte. skulle fixa bröd med nutella till sonen, så var jag sugen på att klicka och slicka på en sked, men lukta istället. haha

Så hände det något frestelse som jag försöker övervinna, jag och pojkvännen fick påskägg med godis igår.
Jag tänkte "Varför helvete slutade jag att frossa mig i godheterna i onsdags??"
Jag gråter nästan när alla omkringar mig mumsar. just nu kom dotter till mig och slickar på glass.. (!!!!)

Jag vill bara fuska, men bättre om jag väntar, typ. Idag vägde jag mig, men det gäller det inte, dt var bara för att ungarna ville se hur mycket jag väger..

Någon tips till att jag kan övervinna sötsuget, jag dricker enbart vatten, om jag blir så sugen. men det är faktiskt tröttsamt.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du jag vet hur hemskt det är när andra går och äter på massa gott samtidigt som man själv ska hålla sig undan från det. Du kanske ska be dem att inte äta så mycket sånt nu. Man kan ju köpa nyttigare alternativ och sånt :)

Lycka till i alla fall!

2010-04-10 @ 20:38:37
URL: http://thedearamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0