Första helg snart passerat!

Åh söndagen passerar ju snart förbi.
Härligt, de små djävlarna har åkt hem.. (jätteskönt med hänsyn till matfrestelserna. annars trååkigt)
Jag bredde nutella på bröd till son igen imorse, och så grät jag inombords mig, typ 20 sek, sen skärpade jag mig
och försökte telepatiska med nutella.
"Du, Nutella, gör mig fet,
du gör mig sjuk, din lilla satan!"

Så blev jag inte sugen alls mer..
Fredag, lördag Söndag har varit mardröm, ungarna och pojkvän njöt av godis, glass, kaka.
Medan mina tänder SAKNADE något att tugga, bita och smaka,
så jag tog tuggummi (sockerfritt) och tuggade kort, sen potta och dricka vatten
det fungerar faktiskt, för då försvinner sötsuget.

Mitt problem "var" att jag brukade äta när jag har tråkigt eller rastlös, eller så surfa på dator medan jag avnjuter choklad osv. så det blir lite tomt, ungefär som när man slutar röka.

Jag berättade för ungar min, att jag gick på diet, och därför ska de stötta mig, i att säga nej om jag fuskar och frågar dom om godis eller sånt, förklarade även grund till det. Så de ville absolut hjälpa, även om jag har testat dem lite, och fick blankt nej och sonen var klar till att angripa min hand, från att äta gottis.
Idag åkte vi tåg för att lämna ungar till deras pappa, så tiggade jag en skruv chips, och sonen sa "NEJ!"
Jag: varför inte?
Sonen: för att du är för tjock, du får inte dö. (mitt hjärta smälte lite.)

Igår morse fixade jag nått i köket, så ungarna tittade lite på min rygg och så Sonen "Eli", klämmade lite på min ryggfett, så sa jag "nej det fick du inte göra, inte reta mamma."
Eli: Nej, men jag har aldrig sett så stor rygg, visste inte vad det var för nått...

Nu funderar jag faktiskt och har googlat, men inte riktigt hittat svar på om jag kan ta ett pulverdryck innan sängdags, påverkar det inte då 3 timmarsreglen?
En väninna sagde att hon har hört att det ger energi, som kroppen jobbar och gör kropp smalare om natt. 
Det var nått knäppaste jag har hört, men iallafall kan jag dricka pulverdiet innan jag går i säng utan att det påverkar vikt? 
vad rekommenderar ni? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0